Vegan/Veggie Work Shoes

Share your recipes and great shopping spots with the rest of us.
User avatar
Whitey
Posts: 2891
Joined: Wed Mar 03, 2004 10:13 pm
Location: Roskill

Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Whitey » Wed Sep 19, 2012 7:25 am

Hey All,

Just wondering if there is somewhere in NZ that stocks vegan/veggie work shoes?

Cheers
Geoff
BigBadBazza wrote:keep your shit life experiences for facebook status updates

Image

subvert
Posts: 79
Joined: Sat Sep 17, 2011 4:37 pm

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby subvert » Fri Sep 21, 2012 12:30 pm

what do you mean buy work shoes?

User avatar
Whitey
Posts: 2891
Joined: Wed Mar 03, 2004 10:13 pm
Location: Roskill

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Whitey » Sat Sep 22, 2012 7:15 pm

Like faux leather shoes. Black lace ups.
BigBadBazza wrote:keep your shit life experiences for facebook status updates

Image

Fiction & Falsehood
Posts: 7506
Joined: Tue Feb 08, 2011 5:38 am

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Fiction & Falsehood » Sat Sep 22, 2012 7:35 pm

no he wants to know if you want gaybo business feet or workboots
Image
“There is something beautiful in seeing the poor accept their lot, to suffer it like Christ’s Passion. The world gains much from their suffering,” -Mother Theresa

User avatar
Whitey
Posts: 2891
Joined: Wed Mar 03, 2004 10:13 pm
Location: Roskill

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Whitey » Mon Sep 24, 2012 7:23 am

Fiction & Falsehood wrote:no he wants to know if you want gaybo business feet or workboots

haha cheers for the translation. Gaybo business plz.
SAFE online store doesn't have any: http://thecrueltyfreeshop.co.nz/clothing-accessories/footwear.html
BigBadBazza wrote:keep your shit life experiences for facebook status updates

Image

subvert
Posts: 79
Joined: Sat Sep 17, 2011 4:37 pm

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby subvert » Mon Sep 24, 2012 7:37 am

That SAFE shop is a fucking rip off , wouldn"t a large shoe shop have some "gaybo" buso type shoes that are non leather? otherwise buy from U.S,

http://www.mooshoes.com/

User avatar
akaxo
Posts: 8517
Joined: Sun Aug 07, 2005 11:28 am
Location: antichristchurch

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby akaxo » Mon Sep 24, 2012 7:55 am

this one is based in melbourne, never ordered anything from them so no idea what they're like to deal with but shipping will be less than from the states i'd say

http://www.veganwares.com/

and there's always vegetarian shoes in the uk http://www.vegetarian-shoes.co.uk/
We must secure the extinction of all people and no future for any children

User avatar
Whitey
Posts: 2891
Joined: Wed Mar 03, 2004 10:13 pm
Location: Roskill

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Whitey » Mon Sep 24, 2012 8:13 pm

akaxo wrote:this one is based in melbourne, never ordered anything from them so no idea what they're like to deal with but shipping will be less than from the states i'd say

http://www.veganwares.com/

and there's always vegetarian shoes in the uk http://www.vegetarian-shoes.co.uk/

Cheers man. Yeah I've just moved back from the UK and had no problems locating that sorta stuff.
My shoe size varies greatly depending on what shoe it is. Have been 13 in some, 10.5 in others, so really need to try them on.
Was kinda hoping NZ had alternatives..
BigBadBazza wrote:keep your shit life experiences for facebook status updates

Image

User avatar
akaxo
Posts: 8517
Joined: Sun Aug 07, 2005 11:28 am
Location: antichristchurch

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby akaxo » Mon Sep 24, 2012 8:18 pm

yeah fair enough, you might be dreaming if you want something better than some mass produced shitty vinyl thing made by some illiterate 10 year old asian kid.

i ordered some from vegetarian shoes years ago and they said to send over a tracing of my foot to get the right size, solved that problem.
We must secure the extinction of all people and no future for any children

Fiction & Falsehood
Posts: 7506
Joined: Tue Feb 08, 2011 5:38 am

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Fiction & Falsehood » Tue Sep 25, 2012 9:27 am

akaxo wrote:yeah fair enough, you might be dreaming if you want something better than some mass produced shitty vinyl thing made by some illiterate 10 year old asian kid.

yeh, i was gunna say, you could probably find something at the number one shoe warehouse, but it seems to defeat the purpose of having ethics if its made out of toxic plastic by a slave.

in my opinion youre no better off karmically than buying leather, except you have to have a crappy smelly shoe that looks bad and doesnt last.
Image
“There is something beautiful in seeing the poor accept their lot, to suffer it like Christ’s Passion. The world gains much from their suffering,” -Mother Theresa

User avatar
David xvx Ludd
Posts: 3709
Joined: Mon Aug 11, 2003 11:19 pm
Location: Auckland
Contact:

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby David xvx Ludd » Thu Sep 27, 2012 4:50 pm

Yo, I have a pair of size 12 UK brogues from Vegetarian Shoes that are surplus to requirements, if you're keen...
Green | Vegan | Straight Edge | Tattooed | Lawyer | Cyclist | PMA

[url="http://about.me/david.tong"]Me[/url] | [url="http://www.p3foundation.org/"]My charity[/url] | [url="http://www.oxfam.org.nz/events/teams.asp?a=show_team_pages&eventid=30&teamid=6235"]My Trailkwalker team[/url]

User avatar
Whitey
Posts: 2891
Joined: Wed Mar 03, 2004 10:13 pm
Location: Roskill

Re: Vegan/Veggie Work Shoes

Postby Whitey » Thu Sep 27, 2012 8:39 pm

Could be keen dave. I'll drop you a FB message.
BigBadBazza wrote:keep your shit life experiences for facebook status updates

Image


Return to “Vegetarian and Vegan”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest